Regulamin
Załącznik do Uchwały nr 2920/2025
Zarządu Województwa Opolskiego
z dnia 26 maja 2025 r.
Regulamin Konkursu „O P O L S K A M A R K A 2 0 2 4”
§1
Cel konkursu „Opolska Marka 2024”
- Celem wiodącym Konkursu „Opolska Marka 2024”, zwanego dalej „Konkursem” jest wyłonienie najlepszych produktów, produktów spożywczych, usług, pracodawców oraz inwestycji w Województwie Opolskim w roku 2024 oraz szerokie promowanie opolskich przedsiębiorców, przedsiębiorstw społecznych, organizacji pozarządowych i innych podmiotów na rynku lokalnym, regionalnym, krajowym i zagranicznym.
- Celami Konkursu są również:
- rozpowszechnianie informacji o potencjale produkcyjnym oraz usługowym przedsiębiorców Województwa Opolskiego,
- promocja konkurencyjnych w regionie opolskim produktów i usług,
- popularyzowanie wiedzy na temat jakości, nowoczesnych, zgodnych z normami ekologicznymi technologii produkcji i efektywnych metod zarządzania,
- promocja produktów i usług wyróżniających się na tle innych w regionie opolskim, w szczególności produktów promujących żywność wysokiej jakości oraz dziedzictwo kulinarne regionu.
§2
Organizator Konkursu
- Organizatorem Konkursu jest Zarząd Województwa Opolskiego, zwany dalej „Organizatorem”.
- Współorganizatorem Konkursu jest Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, zwane dalej „Współorganizatorem”.
§3
Słowniczek
Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
- przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą; a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej;
- przedsiębiorstwo społeczne – zgodnie z definicją Ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 113 z późn. zm.);
- działalność gospodarcza – zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły;
- mikroprzedsiębiorca - przedsiębiorca, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
- zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
- osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro;
- mały przedsiębiorca - przedsiębiorca, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
- zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz
- osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro, i który nie jest mikroprzedsiębiorcą;
- średni przedsiębiorca - przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
- zatrudniał średniorocznie mniej niż 250 pracowników oraz
- osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro, i który nie jest mikroprzedsiębiorcą ani małym przedsiębiorcą;
- duży przedsiębiorca - przedsiębiorca, który w jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
- zatrudniał średniorocznie co najmniej 250 pracowników oraz
- osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych przekraczających równowartość w złotych 50 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat przekroczyły równowartość 43 milionów euro.
i który nie jest mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą ani średnim przedsiębiorcą;
- pracodawca - jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one pracowników;
- organizacja pozarządowa i inne uprawnione podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego:
- niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub przedsiębiorstwami, instytutami badawczymi, bankami i spółkami prawa handlowego będącymi państwowymi lub samorządowymi osobami prawnymi oraz niedziałające w celu osiągnięcia zysku: osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia (z zastrzeżeniem art.3 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie);
- osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
- stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
- spółdzielnie socjalne;
- spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1488 z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
- generator – system teleinformatyczny służący do składania i oceny zgłoszeń w konkursie „Opolska Marka 2024”
§4
Kategorie konkursowe
Konkurs przeprowadzony będzie w następujących kategoriach:
- Pracodawca roku,
- Usługa roku,
- Produkt roku,
- Produkt spożywczy roku,
- Inwestycja roku.
§5
Kategoria „Pracodawca roku”
- Udział w Konkursie w kategorii „Pracodawca roku” mogą wziąć wszystkie podmioty, o których mowa w §3, mające swoją siedzibę/oddział/filię/miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terenie Województwa Opolskiego oraz które podejmowały działania na rzecz rozwoju i ochrony swoich pracowników w 2024 roku.
- Warunkiem przystąpienia do Konkursu w kategorii, o której mowa w ust.1, jest złożenie za pomocą generatora poprawnie wypełnionego formularza wraz z odpowiednio przygotowaną dokumentacją potwierdzającą realizację działań na rzecz rozwoju i ochrony pracowników w terminie do 30 czerwca 2025 r.
§6
Kategoria „Usługa roku”
- Udział w Konkursie w kategorii „Usługa roku” mogą wziąć wszystkie podmioty, o których mowa w §3, mające swoją siedzibę/oddział/filię na terenie Województwa Opolskiego zgłaszające do Konkursu usługę będącą wytworem ich własnej działalności w roku 2024.
- Warunkiem przystąpienia do Konkursu w kategorii, o której mowa w ust. 1, jest złożenie za pomocą generatora poprawnie wypełnionego formularza wraz z odpowiednio przygotowaną dokumentacją potwierdzającą zalety usługi, w terminie do 30 czerwca 2025 r.
§7
Kategoria „Produkt roku”
- Udział w Konkursie w kategorii „Produkt roku” mogą wziąć wszystkie podmioty, o których mowa w §3, mające swoją siedzibę/oddział/filię na terenie Województwa Opolskiego zgłaszające do Konkursu produkt będący wytworem ich własnej działalności w roku 2024 (za wyjątkiem produktów spożywczych, które należy zgłaszać w kategorii „Produkt spożywczy”).
- Warunkiem przystąpienia do Konkursu w kategorii, o której mowa w ust. 1, jest złożenie za pomocą generatora poprawnie wypełnionego formularza wraz z odpowiednio przygotowaną dokumentacją potwierdzającą zalety tego produktu, w terminie do 30 czerwca 2025 r.
§8
Kategoria „Produkt spożywczy roku”
- Udział w konkursie w kategorii „Produkt spożywczy roku” mogą wziąć wszystkie podmioty, o których mowa w §3, mające swoją siedzibę/oddział/filię na terenie Województwa Opolskiego zgłaszające do konkursu wysokiej jakości produkty spożywcze.
- Warunkiem przystąpienia do Konkursu w kategorii, o której mowa w ust.1, jest złożenie za pomocą generatora poprawnie wypełnionego formularza wraz z odpowiednio przygotowaną dokumentacją potwierdzającą zalety produktu spożywczego, w terminie do 30 czerwca 2025 r.
§9
Kategoria specjalna „Inwestycja roku”
- Zarząd Województwa Opolskiego wybierze laureatów i przyzna nagrody w kategorii „Inwestycja roku” na podstawie zgłoszonych kandydatur, przedstawionych przez Współorganizatora, Opolską Izbę Gospodarczą (OIG), Izbę Gospodarczą Śląsk (IG Śląsk), Opolską Lożę Business Centre Club (BCC) , Izbę Rzemieślniczą w Opolu oraz Park Naukowo-Technologiczny w Opolu (PNT).
- Oprócz nagród, czyli statuetek, Zarząd Województwa Opolskiego ma również prawo przyznania wyróżnień w kategorii, o której mowa w ust.1.
- Zarząd Województwa Opolskiego może przyznać więcej niż jedną nagrodę lub nie przyznać nagrody w kategorii, o której mowa w ust.1.
- Nagroda w kategorii „Inwestycja roku” przyznana będzie przedsiębiorstwom, które w 2024 r. zrealizowały nowe inwestycje znacząco wpływające na ekspansję i intensyfikację działalności firmy, a tym samym na zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej i gospodarczej woj. opolskiego w obszarze np. budowy lub rozbudowy zakładu, wdrożenia nowych rozwiązań technologicznych/ produkcyjnych/ cyfrowych/ B+R i innych, w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi czy w obszarze zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu.
§10
Jury Konkursu
- Jury Konkursu zostanie powołane zarządzeniem Marszałka Województwa Opolskiego.
- W skład Jury Konkursu nie mogą wchodzić osoby w jakikolwiek sposób (tj. kapitałowy lub osobowy) powiązane z podmiotami biorącymi udział w konkursie.
- Jury dokonuje wyboru laureata/laureatów w kategoriach określonych w 4 pkt 1)-4).
- Jury może nie dokonać wyboru laureata w którejś z kategorii Konkursu, o których mowa w ust. 3.
- Jury ma prawo na etapie oceny zgłoszeń do podziału podmiotów na sektory (mikro i mały przedsiębiorca oraz średni i duży przedsiębiorca) i wyboru laureata/laureatów w ramach każdego z sektorów kategorii określonych w 4 pkt 1)-4).
- Jury ma możliwość zmiany zaszeregowania zgłoszeń pomiędzy kategoriami określonymi w 4 pkt 1)-4).
- Jury ma możliwość przyznania wyróżnień w kategoriach określonych w 4 pkt 1)-4).
- Werdykt Jury Konkursu jest ostateczny, bez możliwości odwołania się.
- Na podstawie werdyktu Jury Zarząd Województwa Opolskiego przyznaje nagrody poszczególnym nagrodzonym podmiotom.
- Zarząd Województwa Opolskiego ma możliwość przyznania specjalnych wyróżnień podmiotom, które zgłosiły się do konkursu.
§11
Kryteria oceny Opolskiej Marki w kategorii „Pracodawca roku”
- Kryteriami oceny stosowanymi przez Jury Konkursu w kategorii „Pracodawca roku” są:
- polityka motywacji pracowników, m.in. poprzez ścieżki awansu i rozwoju kariery, możliwość rozwoju kompetencji i kwalifikacji, benefity itp.,
- polityka work-life balance,
- działania na rzecz zapewnienia równości płci w zatrudnieniu, np. poprzez parytety na stanowiskach kierowniczych,
- wzrostowa dynamika zatrudnienia na przestrzeni 3 ostatnich lat przed rokiem zgłoszenia do konkursu,
- partnerska współpraca z innymi uczestnikami rynku pracy potwierdzona opiniami o pracodawcy (np. PIP, PUP, władze lokalne, organizacje biznesowe),
- dbałość o warunki socjalne w miejscu pracy, np. poprzez zapewnienie przestrzeni sprzyjającej relaksowi i integracji,
- polityka firmy przyjazna dla pracowników z niepełnosprawnością,
- zarządzanie zgodne ze strategią odpowiedzialności społecznej biznesu, np. poprzez prowadzenia działań o charakterze społecznym lub charytatywnym,
- partnerstwo Opolskiej Karty Rodziny i Seniora.
- Wybór laureatów w kategorii „Pracodawca roku” dokonywany jest w oparciu o informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym złożonym w generatorze zgodnie z wymogami wskazanymi w niniejszym Regulaminie oraz ocenę dokonywaną przez członków Jury na podstawie kryteriów wskazanych w ust. 1.
§12
Kryteria oceny Opolskiej Marki w kategorii „Usługa roku”
- Kryteriami oceny stosowanymi przez Jury Konkursu w kategorii „Usługa roku” są:
- jakość i nowoczesność usługi,
- nowe, atrakcyjne rozwiązania świadczonej usługi,
- działania marketingowe związane ze zgłaszaną usługą,
- obiektywna ocena usługi przez klientów (np. liczba polubień/udostępnień w mediach społecznościowych, lub liczba użytkowników/klientów/odbiorców usługi),
- wpływ na poprawę komfortu lub bezpieczeństwa życia lub funkcjonowania odbiorcy końcowego/ konsumenta usługi,
- opinie odbiorców – rekomendacje pisemne,
- partnerstwo Opolskiej Karty Rodziny i Seniora.
- Wybór laureatów w kategorii „Usługa roku” dokonywany jest w oparciu o informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym złożonym w generatorze zgodnie z wymogami wskazanymi w niniejszym Regulaminie oraz ocenę dokonywaną przez członków Jury na podstawie kryteriów wskazanych w ust. 1.
§13
Kryteria oceny Opolskiej Marki w kategorii „Produkt roku”
- Kryteriami oceny stosowanymi przez Jury Konkursu w kategorii „Produkt roku” są:
- nowe, atrakcyjne rozwiązania zastosowane w produkcie - uzasadnione pisemnie przez firmę zgłaszającą produkt lub niezależnych ekspertów,
- cechy użytkowe i estetyczne produktu,
- jakość lub innowacyjność produktu (uzasadnienie pisemne, opinie ekspertów lub użytkowników),
- nagrody lokalne, regionalne, ogólnopolskie czy międzynarodowe przyznane firmie za produkt zgłoszony do Konkursu,
- opinie odbiorców – rekomendacje pisemne,
- partnerstwo Opolskiej Karty Rodziny i Seniora.
- Wybór laureatów w kategorii „Produkt roku” dokonywany jest w oparciu o informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym złożonym w generatorze zgodnie z wymogami wskazanymi w niniejszym Regulaminie oraz ocenę dokonywaną przez członków Jury na podstawie kryteriów wskazanych w ust. 1.
§14
Kryteria oceny Opolskiej Marki w kategorii „Produkt spożywczy roku”
- Kryteriami oceny stosowanymi przez Jury Konkursu w kategorii „Produkt spożywczy roku” są:
- jakość wytworzonego produktu spożywczego,
- związek produktu z tradycją kulinarną społeczności lokalnej,
- wykonanie produktu z surowców pochodzących z regionu,
- estetyka opakowania,
- marketing produktu,
- opinie odbiorców – rekomendacje pisemne,
- wykazane dokumenty dot. jakości produktu,
- członkostwo w inicjatywie Opolskie ze smakiem.
- Wybór laureatów w kategorii „Produkt spożywczy roku” dokonywany jest w oparciu o informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym złożonym w generatorze zgodnie z wymogami wskazanymi w niniejszym Regulaminie oraz ocenę dokonywaną przez członków Jury na podstawie kryteriów wskazanych w ust. 1.
§15
Wymogi formalne zgłoszeń do Konkursu oraz działania zapobiegające wykluczeniu cyfrowemu
- Szczegółowa instrukcja dokonywania zgłoszeń w ramach niniejszego Konkursu zostanie określona w ogłoszeniu konkursowym opublikowanym na stronie www.opolskie.pl.
- Zgłoszenia, o których mowa w ust.1, powinny być dokonane poprzez generator oraz zawierać wszelkie załączniki przewidziane niniejszym Regulaminem.
- Weryfikacja formalna zgłoszonych produktów, usług i pracodawców prowadzona jest przez Departament Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu pod kątem oceny prawidłowości zgłoszenia, tj. zwłaszcza:
- czy zostało złożone w wyznaczonym terminie;
- czy zostało prawidłowo wypełnione i zawarta w nim treść nie pozostawia wątpliwości co do zgłoszonego produktu/usługi/pracodawcy;
- czy zostało wypełnione na prawidłowym formularzu zgłoszenia dotyczącym właściwej kategorii;
- czy do formularza załączono prawidłowe załączniki.
- Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego w trakcie oceny formalnej mają prawo wezwać zgłaszającego do udzielenia wyjaśnień lub modyfikacji zgłoszenia lub uzupełnienia braków w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2)-4), w terminie do 7 dni od dnia otrzymania wezwania za pośrednictwem generatora.
- W przypadku braku możliwości skutecznego kontaktu z podmiotem zgłaszającym produkt/usługę/pracodawcę w zakresie niezbędnych uzupełnień zgłoszenie podlega odrzuceniu.
- Zgłoszenie nieuzupełnione w zakresie i terminie określonym w ust. 4 podlega odrzuceniu.
- Informację o odrzuceniu zgłoszenia ze względu na niespełnienie wymogów formalnych, o których mowa w ust. 3, przekazuje się zgłaszającemu za pośrednictwem generatora.
- Podmioty nieposiadające dostępu do urządzenia umożliwiającego zgłoszenie swojego produktu/usługi/pracodawcy do konkursu w formie elektronicznej lub Internetu mogą dokonać zgłoszenia w siedzibie Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu, ul. Barlickiego 17, 45-083 Opole po uprzednim umówieniu dogodnego terminu.
§16
Nagrody w Konkursie
Dla laureatów Konkursu, o których mowa w §9 ust. 1 oraz §10 ust. 9 i 10, przewiduje się następujące nagrody:
- Prawo używania znaku promocyjnego/logo Konkursu przez laureata bezterminowo, podając każdorazowo rok otrzymania tytułu. Wszyscy laureaci uzyskują prawo do wykorzystania znaku promocyjnego/logo Konkursu na zasadach określonych w zdaniu poprzednim podczas wszelkiego rodzaju przedsięwzięć promocyjnych zarówno w kraju, jak i poza jego granicami, a w szczególności:
- oznakowanie produktu znakiem promocyjnym/logo Konkursu,
- umieszczenia znaku promocyjnego/logo Konkursu na frontowej części budynku, w którym znajduje się siedziba firmy,
- umieszczenia znaku promocyjnego/logo konkursu w swoich materiałach reklamowych.
- Statuetka oraz dyplom - dla laureatów konkursu.
- Dyplom dla podmiotów wyróżnionych w konkursie.
- Promocja laureatów i wyróżnionych Konkursu przez Organizatora poprzez:
- promocję laureatów i wyróżnionych w ramach patronatów medialnych Konkursu, a także na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego oraz współorganizatorów Konkursu,
- promocja laureatów i wyróżnionych w mediach regionalnych i lokalnych,
- udział w działaniach promocyjnych organizowanych przez Organizatora.
- Z chwilą złożenia dokumentów w Konkursie Laureat i podmiot wyróżniony wyraża zgodę na udział w ww. działaniach promocyjnych.
§17
Rozstrzygnięcie Konkursu
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi do końca trzeciego kwartału 2025 r. Gala finałowa Konkursu odbędzie się w czwartym kwartale 2025 roku.
- Wyniki Konkursu podane zostaną do publicznej wiadomości w mediach, a także w Internecie - na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu bez podania przyczyn.
§18
Znak promocyjny/logo Konkursu
- Prawo wyłączności na znak promocyjny/logo Konkursu posiada Organizator oraz Współorganizator.
- Za wyjątkiem podmiotów wskazanych w ust. 1, prawo posługiwania się znakiem promocyjnym/logo Konkursu przysługuje wyłącznie laureatom Konkursu.
§19
Postanowienia końcowe
- Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo do publikowania załączonych zdjęć i tekstów zamieszczonych w formularzu zgłoszeniowym na stronach internetowych administrowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w mediach, na stronach i portalach internetowych oraz w różnego rodzaju publikacjach, prezentacjach multimedialnych itp. Zamieszczenie wybranych zdjęć i tekstów w formularzu zgłoszeniowym jest równoznaczne z udzieleniem zgody na ich publikację w zakresie jak w zdaniu poprzednim.
- Zgodnie z art.13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz.U.UE.L.2016.119.1 z późn. zm.):
- Administratorem danych osobowych jest Zarząd Województwa Opolskiego, ul. Ostrówek 5, 45-088 Opole.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w UMWO możliwy jest pod adresem email: iod@opolskie.pl.
- Dane osobowe uczestników konkursu przetwarzane będą w celu przygotowania, realizacji i promocji konkursu zgodnie z ar. 6 ust. 1 lit. a).
- Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z przepisów prawa.
- Istnieje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Istnieje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne na mocy przepisu prawa.
- Podczas rozdania nagród będzie robiona fotorelacja, a także rejestrowany będzie dźwięk oraz obraz. Uczestnicząc w wydarzeniu przyznają Państwo organizatorom nieodwołalne prawo do rejestrowania obrazu, nagrywania dźwięku oraz robienia zdjęć, które dokumentują Państwa osobę, a następnie ich publikacji na stronach internetowych administrowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w mediach, na stronach i portalach internetowych oraz w różnego rodzaju publikacjach, prezentacjach multimedialnych itp.. Zwalniają również Państwo organizatorów z jakichkolwiek zobowiązań w związku z powyższym.
- Dodatkowych informacji na temat konkursu udzielają pracownicy Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu (tel. 77 44 29 340; opolskamarka@opolskie.pl).